Officiella hemsidan
Tro på din dröm
Välkommen till FC Rosengård P2013

Tro på din dröm
FC Rosengårds vision är att skapa ett jämlikt Malmö som inkluderar alla områden och människor. Där alla barn och familjer vågar tro på sina drömmar och har mål för framtiden. Både på och utanför plan.

Jämlikhet, gemenskap, vinnarkultur
För att skapa möjligheter för alla att tro på sina drömmar arbetar vi med jämlikhet, gemenskap och vinnarkultur. Dessa är ledord i föreningens alla verksamheter och vi strävar varje dag efter att vara en god samhällskraft som gör skillnad på riktigt.

Vårt arbete med jämlikhet innefattar att vi tar kampen för jämställdhet samt jobbar med integration och inkludering. Vår målsättning är att män och kvinnor ska ha likvärdiga förutsättningar i sitt idrottande såväl som i samhället. Vi jobbar aktivt för att alla ska inkluderas, oavsett vem man är, var man kommer ifrån eller vem man älskar.

I FCR-familjen ska alla känna sig delaktiga och involverade. Gemenskapen i vår förening ska vara en trygghet för alla som är verksamma i och runt den.

I FC Rosengård har det alltid funnits en stark tradition i att vinna. Vinst är alltid vårt mål, men för oss innebär vinnarkultur mer än titlar och segrar. Vinnarkulturen i FC Rosengård innebär att vi alltid siktar på att vara bäst – men att det också är okej att misslyckas på vägen till framgång. Vi vill nå fotbollsmässiga framgångar såväl som samhällsstärkande. Vi strävar också efter en vinnande kultur i föreningen – där alla kan känna sig välkomna och trygga.

Vårt mål är att vara mer än en fotbollsförening – vi ska vara en samhällskraft.

Med fotbollen som verktyg skapar vi förändring.

Träningstider på vintern:

Onsdag 18.00-19.00 (Rosengårds IP konstgräs)

Torsdag 17.00-18.00 (Herrgårdens Sporthall)

Fredag 17.00-18.30 (Rosengårds IP konstgräs)

2020-02-24 14:36

träningsuppehåll
2019-12-16 16:21
Det är träningsuppehåll fram till torsdag 9/1/2020
På torsdag 9/1/2020 kl 17.00 startar träningar igen.

Vi ses!
God Jul och Gott Nytt år !!!!
2019-12-06 11:44

Spontan fotboll