Officiella hemsidan
FC Rosengård Futsal
Herrlag/damlag/U-trupp
Rosengård tillbaka på vinnarspåret!
2017-12-10 23:15
Efter den tunga förlusten borta mot Halmstad BK i vad som fick kallas en tidig seriefinal, skulle Rosengård upp till Göteborg för att spela mot Geesguud UF. Just Geesguud UF var det laget grabbarna fick möta i premiäromgången och det innebär nu att serien har vänt och det återstår 4 matcher av divison 1 serien.

Geesgud är ett energifullt och individuellt skickligt lag med snabba och tekniska spelare som gillar att utmana. Därför lade Rosengård upp en taktik med att ligga rätt och kontra på motståndarna. Rosengård fick in både 1-0 och 2-0 efter några minuters spel genom Noor trots att det var ganska passivt i början av Rosengård. Den passiviteten utnyttjade Geesguud UF bra och kunde reducera och kvittera och faktiskt även ta ledningen med 2-3 innan samma Noor kunde smälla dit kvitteringsmålet innan paus som skrevs till 3-3.

Denna passivitet och dålig energi fick tränaren Francis att tända till och krävde större engagemang i andra halvlek och intensitet. Just därför valde tränaren att gå upp i hög press och ta jobbet för varandra i alla lägen.

Andra halvlek kom Rosengård ut som ett helt nytt lag och satte hög press över hela banan i hela den andra halvleken. Det tog inte många sekunder innan Rosengård kunde göra 4-3 och kort därefter både 5-3 och 6-3. När väl jobbet gjordes och minskandet på bolltouch till max 2-3 tillslag och rörelse, fick Rosengård också utdelning samtidigt som Geesguud tröttnade och hade svårt att hänga med i tempot. Rosengård trummade på och kunde göra ytterligare mål och slutsiffrorna skrevs till 12-5. Trots tvåsiffrig vinst så kunde och borde Rosengård gjort en hel del mål till. Samtidigt kunde Geesguud gjort ett par i första halvlek när Rosengård var alldeles för passiva och bolltittande.

Rosengård är nu uppe på 13 poänga och är 3 poäng efter serieledande Halmstad BK som har 16 poäng. En match återstår innan jul och nyårspausen och den är äntligen på hemmaplan igen efter tre raka bortamatcher. Då ställs grabbarna mot Frölunda och den matchen ser Rosengård fram emot. I första mötet i Göteborg slutade matchen 5-5 efter en kaotisk match där supportrar förstörde allt som har med den fina sporten att göra. Laget laddar om nu och tränar på innan mötet med Frölunda äger rum nästa söndag, i Rosengårds Sporthall!

2020-07-12 17:16
Utomhusfutsal för alla2020-07-12 16:33