Officiella hemsidan
FC Rosengård Futsal
Herrlag/damlag/U-trupp
Rosengård gör sig redo för bortamatch i Halmstad
2017-12-01 18:04

Rosengård har börjat serien på bästa möjliga sätt. Med tre vinster och en oavgjord så ligger laget på en delad första plats. Laget de delar förstaplatsen med är Halmstad, motståndet som väntar på söndag borta.

Rosengårds grabbar mötte som bekant Halmstad på försäsongen och vann med 6-3. Båda lagen spelade sedan Örebro Open Futsal där Halmstad spelade tre matcher och förlorade lika många, medan Rosengård vann två och förlorade en. I serien har Halmstad snäppat upp nivån flera steg och tagit 3 segrar och ledde före Rosengård innan den oavgjorda matchen mot FC Paratodos var ett faktum. Lagen har dragit ifrån i sin division 1 serie- och mycket talar för att just Halmstad och Rosengård kommer slåss om SFL-kvalplatsen.

Halmstad Futsal gick ihop med Halmstad BK och har fått en större organisation och framförallt professionell nivå på det hela efter sammanslagningen med den allsvenska klubben. Därför väntar en väldigt spännande och nervkittlande match på söndag. Tränaren Francis säger såhär inför matchen på söndag: "Vi har tränat på bra i veckan och haft många spelare tillgängliga. Konkurrensen är stenhård nu och vi har fått upp futsalfarten på allvar efter att ha börjat serien lite avvaktande. Senast mot Fågelfors spelade vi ut hela vårt register och vann stort. Halmstad är ett spännande lag med individuellt skickliga spelare som gillar att utmana en-mot-en. Jag litar på mitt lag och mina spelare till 100% och att vi ska göra allt vi kan för att åka hem från Halmstad med samtliga 3 poäng och gå upp i serieledning. En ledning jag förväntar mig vi sen inte tappar mer".

Matchen spelas på söndag i Halmstad och Högskolehallen. Matchtiden är kl 13:30 och rykten säger att det kommer finnas mycket folk på plats för att se lagen göra upp om serieledning i den tidiga seriefinalen. Matchtruppen kommer ut på matchdagen och det enda tränaren Francis kan säga om laget är att samtliga är tillgängliga och redo för utmaningen med en 100% rätt inställning.

Vi önskar FC Rosengård Futsal lycka till och vi är säkra på att laget kommer göra allt för att plocka med trepoängaren till Malmö.

2020-07-12 17:16
Utomhusfutsal för alla2020-07-12 16:33